Aktualności

Korzystanie z serwisu jest jednoznaczne z wyrażeniem z zgody na wykorzystywanie plików cookie przez serwis.
Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia.

dodano: 2014-03-14

Z wnętrzna tunelu

Trwają intensywne prace przy budowie tunelu. Obiekt rozpoczyna się w okolicy ul. Niciarnianej i biegnie w kierunku zachodnim aż do podziemnej stacji w centrum miasta. Powstało już ponad 70 proc. ścian szczelinowych i stropu tunelu, niedawno rozpoczęła się konstrukcja płyty dennej. Po raz pierwszy pokazujemy zdjęcia z wnętrza tego nowo powstającego obiektu - serdecznie zapraszamy do Galerii Foto: http://www.nlf-b2.pl/zdjecia/POST--PY-PRAC---TUNEL-STACJA... więcej

dodano: 2014-03-11

Poświęcenie figur św. Barbary

Na budowie nowego Dworca Łódź Fabryczna intensywnie postępują prace zarówno w części przyszłej stacji, jak i przy konstrukcji tunelu. By tradycji stało się zadość, we wtorek w części tunelowej odbyła się uroczystość poświęcenia figur św. Barbary – patronki osób wykonujących zawody niebezpieczne, m.in. górników i pracowników podziemnych. W uroczystości wzięli udział robotnicy budujący tunel, inżynierowie, kierownictwo ze strony Generalnego Wykonawcy. Figurki, które poświęcił ksiądz Paweł Malinowski z parafii św. Kazimierza przy ul. Niciarnianej 7 w Łodzi, zawisły w kapliczkach na ścianie tunelu, a także w pobliżu wykopu podstropowego na terenie stacji. ... więcej

dodano: 2014-03-04

Nowości na stronie internetowej - już w Galerii

Zapraszamy do naszej Galerii Wideo, gdzie można obejrzeć najnowszy film dokumentujący prace na budowie nowego Dworca Łódź Fabryczna w 2013 r.:... więcej

dodano: 2014-02-06

Up&Down

Rozpoczęły się prace przy konstrukcji budynku dworca kolejowego na poziomie -8. Na stropie stanęły pierwsze trzy z 250 słupów żelbetowych, których zadaniem będzie w przyszłości podtrzymywanie płyty żelbetowej poziomu 0. Słupy będą miały zróżnicowane przekroje (okrągłe, kwardratowe) i wysokość dostosowaną do profilu płyty poziomu 0. Wykonywane są metodą tradycyjną: przygotowywane jest zbrojenie słupów, powstaje deskowanie, na koniec odbywa się betonowanie. Słupy będą stawiane na stropie stopniowo. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Generalnego Wykonawcy roboty są prowadzone w systemie up&down: jednocześnie z powstawaniem słupów, trwają roboty podstropowe. ... więcej

dodano: 2014-02-04

Postępy prac ziemnych

Na budowie łódzkiego węzła multimodalnego trwa wydobywanie urobku spod stropu. Prace te odbywają się zarówno w centralnym miejscu inwestycji, czyli w obszarze budowy budynku dworca kolejowego, jak i w okolicy ul. Niciarnianej, gdzie powstaje tunel. Zapraszamy do Galerii Foto, gdzie można zobaczyć najnowsze zdjęcia pokazujące te działania. Po raz pierwszy publikujemy fotografie spod stropu tunelu, w miejscu gdzie ziemia została świeżo wykopana.... więcej

dodano: 2013-12-10

Postęp prac przy tunelu

Zapraszamy do Galerii Foto, gdzie można zobaczyć najnowsze zdjęcia z postępu prac przy budowie tunelu. Dotychczas wykonano ok. 20 tys. m2 ścian szczelinowych; rozpoczęły się również prace przy konstrukcji płyty stropowej - odbywa się zbrojenie pierwszych działek roboczych. Przy budowie tunelu pracuje 11 ciężkich maszyn i 6 zespołów roboczych. Zgodnie z projektem obiekt będzie miał ok. 1,5 km; jego szerokość i wysokość w świetle jest zmienna. Tunel jest wykonywany w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi będą: ściany szczelinowe o grubości od 0,8 m do 1 m, żelbetowa płyta denna (grubość 1,2 m) oraz 1,2-metrowa płyta stropowa górna – rozpierająca.... więcej

dodano: 2013-11-12

Z lotu ptaka

Inżynierowie pracujący przy budowie nowego Dworca Łódź Fabryczna są nie tylko znakomitymi specjalistami w swoich dziedzinach; wielu z nich może pochwalić się niezwykłymi pasjami. Jednym z nich jest nasz kolega Mariusz Nowacki, którego hobby to lotnictwo. Mariusz zrobił ciekawy filmik z placu budowy, wprawdzie na razie nie z samolotu, ale też z góry. Zapraszamy serdecznie do obejrzenia filmiku w Galerii Wideo/filmy z budowy! ... więcej

dodano: 2013-10-29

Rozpoczęto budowę tunelu

W związku z uzyskaniem pozwolenia na budowę Generalny Wykonawca przystąpił do prac przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym w przyszłości pociągi wjadą na podziemną stację Łódź Fabryczna od strony wschodniej. Zgodnie z projektem obiekt będzie miał ok. 1,5 km; jego szerokość i wysokość w świetle jest zmienna. Tunel jest wykonywany w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi będą: ściany szczelinowe o grubości od 0,8 m do 1 m, żelbetowa płyta denna (grubość 1,2 m) oraz 1,2-metrowa płyta stropowa górna – rozpierająca. W tunelu będą wyjścia ewakuacyjne – po trzy klatki schodowe w części przy ul. Kopcińskiego i w części wlotowej – w okolicy ul. Niciarnianej. Przy konstrukcji tunelu budowniczowie wykorzystują technologię ścianek berlińskich, stosowaną jako obudowę głębokich wykopów w celu przeniesienia obciążenia w postaci parcia gruntu. Wykonanie ścianek berlińskich rozpoczyna się od wprowadzenia do gruntu za pomocą wibromłotów pali (stalowych dwuteowników) w ustalonym rozstawie. Przestrzenie między palami wypełniane są elementami drewnianymi. Obudowa berlińska jest stosowana w celu zabezpieczenia skarp wykopu. Jest to technologia wykorzystywana tymczasowo.... więcej

dodano: 2013-09-25

Finansowanie zapewnione

Przedstawiciele władz miasta Łodzi i PKP PLK zapewnili w środę podczas spotkania z dziennikarzami, że budowa nowego Dworca Łódź Fabryczna ma zapewnione finansowanie i nie ma żadnego zagrożenia dla dalszej realizacji tej inwestycji. Generalnego Wykonawcę reprezentował zastępca dyrektora projektu Roberto Schiaffini. Prezydent Hanna Zdanowska oraz dyrektor ds. projektu PKP PLK Marek Faber poinformowali, że prowadzone są rozmowy między Generalnym Wykonawcą a PKP PLK w związku z anomalią geologiczną znajdującą się na styku dwóch inwestycji: Lot B1 i Lot B2. Z uwagi na planowane dofinansowanie ze środków UE, obie strony starają się, aby prace zakończyć i projekt mógł być rozliczony do końca 2015 r.... więcej

dodano: 2013-09-17

Wiceminister transportu pod wrażeniem

Ta budowa w obecnej formie jest wspierana przez państwo, a najwyższą formą tego wsparcia jest uwzględnienie jej w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015 – powiedział wiceminister transportu Andrzej Massel podczas wizyty na terenie placu budowy nowego Dworca Łódź Fabryczna. Wiceminister, który przybył na budowę w towarzystwie marszałka województwa Witolda Stępnia i wiceprezydenta Łodzi Radosława Stępnia, długo przyglądał się pracom z tarasu widokowego. Ocenił, że postęp na budowie „robi wrażenie”.... więcej

Zobacz filmy z placu budowy

Zobacz zdjęcia z placu budowy