Aktualności

Korzystanie z serwisu jest jednoznaczne z wyrażeniem z zgody na wykorzystywanie plików cookie przez serwis.
Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia.

dodano: 2016-11-29

Pierwszy pociąg, pierwszy tramwaj - zobacz filmik

We wtorek, 29 listopada 2016 r., na stację kolejową Łódź Fabryczna wjechał pierwszy testowy pociąg. Był to skład Łódzkich Kolei Aglomeracyjnych, który wyruszył z dworca Łódź Widzew. Test przebiegł pomyślnie.... więcej

dodano: 2016-11-02

Murale na Dworcu

Nowoczesne systemy informacji wizualnej, nagłośnienie, a także inne instalacje na Dworcu Łódź Fabryczna przechodzą właśnie testy i odbiory. W obiekcie powstają kolorowe murale. ... więcej

dodano: 2016-10-06

Ul. Kilińskiego otwarta dla ruchu

Nowy dworzec Łódź Fabryczna zlokalizowany jest w ścisłym centrum miasta i jest powiązany komunikacyjnie z innymi dzielnicami poprzez linie tramwajowe i autobusowe oraz drogi zbiorcze. Budynek znajduje się w bliskim sąsiedztwie obiektów administracyjnych, edukacyjnych i kultury, m.in.: Urzędu Miasta, Urzędu Marszałkowskiego, Filharmonii Łódzkiej, teatrów: Wielkiego, Jaracza, Nowego, Muzycznego, Łódzkiego Domu Kultury, Uniwersytetu Łódzkiego. Dlatego tak istotne dla funkcjonowania miasta jest udostępnianie dla ruchu kolejnych przebudowywanych ulic. Jedna z najważniejszych arterii miejskich – ul. Kilińskiego na odcinku Narutowicza-Tuwima, została po przebudowie otwarta. W ulicy wybudowano nowe torowisko tramwajowe po wschodniej stronie, zamontowano nową trakcję tramwajową. Powstały również przystanki z wiatami.... więcej

dodano: 2016-09-01

Odbiory techniczne na budowie

1 września 2016 r. rozpoczęły się odbiory techniczne na budowie nowego dworca Łódź Fabryczna. Już w sierpniu PKP PLK rozpoczęły na podziemnej stacji pierwsze testy urządzeń kolejowych.... więcej

dodano: 2016-08-26

Parę słów o trakcji

Sieć trakcyjna na Dworcu Łódź Fabryczna to sieć sztywna o napięciu   3 kV. Jest to rodzaj sieci stosowanej tam, gdzie nie ma miejsca, aby rozwiesić tradycyjną trakcję. Zwykle tego rodzaju rozwiązania stosuje się więc w tunelach i pod wiaduktami, właśnie ze względu na mniejszą przestrzeń nad płaszczyzną kontaktu sieci z odbierakiem prądu (pantografem). W zamkniętych obiektach typu tunelowego wysokość tej przestrzeni zwykle jest mniejsza niż w przypadku zastosowania sieci konwencjonalnej.... więcej

dodano: 2016-08-09

Harmonia w geometrii

Architektura wnętrza dworca jest industrialna i minimalistyczna. Dominują materiały takie jak stal, kamień i szkło. Charakterystycznym elementem ozdobnym w budynku i wokół niego są kształty geometryczne, w tym głównie trójkąty. Wykorzystano je m.in. w postaci konkretnych elementów budowlanych, a także detali: perforacji lub grafiki m.in. na sufitach podwieszanych, na panelach ściennych, na zadaszeniach nad schodami prowadzącymi do dworca autobusowego oraz jako wypełnienie ażurowych balustrad kładek dla pieszych znajdujących się po południowej stronie obiektu. Dzięki temu zachowana jest ciągłość wystroju budynku, którego dach zabudowano 10 000 trójkątnych paneli. Proste wzory geometryczne można zauważyć w wielu miejscach obiektu, nie tylko jako elementy ozdobne, ale i konstrukcyjne. Regularne wzory i kształty porządkują przestrzeń i nadają jej zorganizowany i czytelny charakter. Motywy geometryczne zaczerpnięte z krzyżowej konstrukcji dachu architekci wykorzystali również w oznakowaniu ścian klatek schodowych na poziomie parkingów - na każdym poziomie parkingu znajdą się kolorowe trójkątne motywy wskazujące wyjścia. Z kolei na panoramicznych windach można zauważyć elementy graficzne nawiązujące do przemysłowej historii Dworca Łódź Fabryczna i miejsca, w którym powstał nowy obiekt - piktogramy w postaci trybików, a także napis „Łódź Fabryczna” drukowany nowoczesną czcionką, nawiązującą jednak do formy wiszącego dawniej na starym budynku neonu. ... więcej

dodano: 2016-07-04

Fabryczny przyjazny pasażerom

Trwają przygotowania do odbiorów technicznych na budowie Dworca Fabrycznego. PKP PLK planuje, że po wielobranżowych odbiorach, w grudniu z dworca odjadą pierwsze pociągi. Planowanych jest ponad 100 składów w ciągu doby; więcej niż na starym dworcu - poinformowali o tym na placu budowy w poniedziałek, podczas spotkania z dziennikarzami, przedstawiciele Inwestorów: PKP PLK i Miasta Łódź.... więcej

dodano: 2016-06-16

Planiści miejscy na budowie

Planiści miejscy z różnych miast Europy odwiedzili w czerwcu budowę nowego Dworca Fabrycznego w Łodzi. Podczas wizyty dyskutowali m.in. o tym, jak obiekty związane z transportem publicznym optymalnie wpisywać w strukturę przestrzenną, tak by uprzywilejować komunikację pieszą.... więcej

dodano: 2016-05-10

Nowe torowiska i drogi

Inwestycje tak wielofunkcyjne, jak Dworzec Łódź Fabryczna, generują nową sieć połączeń komunikacji miejskiej. Przy łódzkim projekcie powstaje siatka połączeń tramwajowo-autobusowych, która umożliwi pasażerom szybki dostęp do obiektu i ułatwi zmianę środka lokomocji. Trwa budowa infrastruktury w tym zakresie. Jej głównymi elementami są ulice (Nowowęglowa i Nowotargowa z systemem ramp i wiaduktów), a także torowiska tramwajowe. Istotny będzie również węzeł przesiadkowy (przystanek) zlokalizowany na wysokości ul. POW. Powstaną tu cztery 65-metrowe perony dla tramwajów i autobusów. Na jednym takim peronie jednocześnie będą mogły zatrzymać się dwa tramwaje, jeden za drugim. Perony będą zadaszone 30-metrowymi wiatami. Przystanek, jak cały Dworzec, będzie dostosowany dla osób niepełnosprawnych (znajdą się tu m.in. m.in. znaczniki krawędzi i ścieżki doprowadzające). Przystanek będzie wyposażony w elektroniczny system informacji rozkładowej. Sieć tramwajowa pozwoli na połączenie pomiędzy ulicami: Kilińskiego, POW, Narutowicza, Nowowęglową, Nowotargową, a także z ulicą Tramwajową.... więcej

dodano: 2016-04-05

Budowa w kwietniu 2016

Zapraszamy do Galerii Fotograficznej, gdzie można obejrzeć najnowsze zdjęcia z budowy. Aby szybko się tam znaleźć, wystarczy kliknąć w ten link: http://nlf-b2.pl/zdjecia/BUDOWA-W-KWIETNIU-2016... więcej

Zobacz filmy z placu budowy

Zobacz zdjęcia z placu budowy