Odbiory techniczne na budowie

Korzystanie z serwisu jest jednoznaczne z wyrażeniem z zgody na wykorzystywanie plików cookie przez serwis.
Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia.

dodano: 2016-09-01

Odbiory techniczne na budowie

1 września 2016 r. rozpoczęły się odbiory techniczne na budowie nowego dworca Łódź Fabryczna. Już w sierpniu PKP PLK rozpoczęły na podziemnej stacji pierwsze testy urządzeń kolejowych.

Natomiast 31 sierpnia 2016 r. podpisany został aneks do umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu "Nowa Łódź Fabryczna". Na mocy aneksu termin wykonania robót został wydłużony do 31 grudnia 2017 r., przy czym uzgodniono, iż część miejska (węzeł drogowy) i podziemna dworca zostanie oddana do użytku w grudniu 2016 r.

Na stacji Łódź Fabryczna w sierpniu zostały zakończone wszystkie zasadnicze roboty budowlane oraz prace w zakresie kolejowym. Zakończono budowę 4 peronów. W tunelu oraz obok peronów położono 12 km torów. Przygotowano 18 rozjazdów, które umożliwią dobrą obsługę wjazdów i wyjazdów pociągów. Zamontowane są także  urządzenia sterowania ruchem kolejowym odpowiedzialne za bezpieczne prowadzenie ruchu.
Nad torami na specjalnych konstrukcjach rozwieszona jest sieć trakcyjna.

Jeszcze w sierpniu PLK rozpoczęły pierwsze testy systemów kolejowych. Procedura testów i odbiorów obejmuje zakres urządzeń sterowania ruchem kolejowym, drogi kolejowej, energetyki, urządzeń oraz instalacji elektrycznej, teletechnicznej i wodnej.

Testy urządzeń i systemów związanych z bezpieczeństwem obiektu obejmą m.in. system wentylacji, który liczy ok. 41 tys. m2 kanałów i gwarantuje podróżnym bezpieczną i wygodną obsługę. W całym obiekcie zaprojektowano 5 wentylatorni, które w zależności od warunków pogodowych zapewnią odpowiednią temperaturę powietrza. Wentylacja i ruchome panele w dachu będą sterowane za pomocą automatycznego systemu zarządzania budynkiem.

W odbiorach będą uczestniczyły specjalistyczne służby m.in. Państwowa Straż Pożarna. Sprawdzonych będzie kilkadziesiąt urządzeń z zakresu obsługi pasażerów m.in. windy i schody ruchome. Testom zostanie poddany Dźwiękowy System Ostrzegawczy. System zapewnia koordynowanie informacji przekazywanych do osób znajdujących się w budynku dworca i na peronach -  nadawanie niezależnych komunikatów także w sytuacjach nadzwyczajnych np. przy zagrożeniu pożarem.

Po zakończeniu wszystkich testów urządzeń, systemów oraz instalacji wykonawca zakończy montaż paneli ściennych i sufitowych wewnątrz obiektu oraz uporządkuje teren wokół dworca.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z budowy zamieszczonych na profilu Miasta Łodzi: https://www.facebook.com/lodzpl/posts/10154109580604864

 

 

Zobacz filmy z placu budowy

Zobacz zdjęcia z placu budowy