Ruszyły ściany szczelinowe

Korzystanie z serwisu jest jednoznaczne z wyrażeniem z zgody na wykorzystywanie plików cookie przez serwis.
Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia.

dodano: 2012-12-17

Ruszyły ściany szczelinowe

W poniedziałek, 17 grudnia, na terenie placu budowy nowego Dworca Łódź Fabryczna ruszyły prace związane z budową ścian szczelinowych.

Na początku wykonywane są murki prowadzące. Za pomocą specjalistycznego sprzętu między murkami wykonywany jest wykop szczelinowy pod osłoną zawiesiny bentonitowej. Ścianę szczelinową wykonuje się sekcjami. Na budowie nowego Dworca Fabrycznego długość jednej sekcji wyniesie od 2,8 m do 7 m. Następnie następuje zbrojenie sekcji – w tym przypadku zbrojenie będzie składać się z 1 do 3 szkieletów stalowych (szkielety na budowę będą przyjeżdżać  w częściach i będą scalane). Kosze zbrojeniowe wprowadza się do szczeliny za pomocą dźwigów. Po ustawieniu szkieletu zbrojeniowego następuje betonowanie, wprowadzany rurami od dołu beton wypiera bentonit, który jest odprowadzany do przygotowanych zbiorników. Bentonit zostanie poddany odpiaszczeniu i będzie ponownie wykorzystany.

Zgodnie z pozwoleniem na budowę uzyskanym na ten etap prac, wybudowanych zostanie ok. 40 tys. m2  ścian szczelinowych, jednocześnie wykonanych będzie ok. 250 baret. Bareta – to pojedyncza sekcja ściany szczelinowej. Barety pełnią funkcję podpierającą stropu i kotwią całą stację na wypór. Grubość ścian szczelinowych i baret będzie wynosiła od 1 m do 1,2 m. Głębokość ścian szczelinowych będzie wynosiła od 20 do 25 m. Głębokość baret  będzie wynosiła 30-40 m.

Na tym etapie prac i zgodnie z aktualnym pozwoleniem na budowę na ściany szczelinowe Generalny Wykonawca wykorzysta ok. 70 tys. m3  betonu i ok. 10 tys. ton stali na zbrojenia.

Zobacz filmy z placu budowy

Zobacz zdjęcia z placu budowy