Rozpoczęto budowę tunelu

Korzystanie z serwisu jest jednoznaczne z wyrażeniem z zgody na wykorzystywanie plików cookie przez serwis.
Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia.

dodano: 2013-10-29

Rozpoczęto budowę tunelu

W związku z uzyskaniem pozwolenia na budowę Generalny Wykonawca przystąpił do prac przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym w przyszłości pociągi wjadą na podziemną stację Łódź Fabryczna od strony wschodniej. Zgodnie z projektem obiekt będzie miał ok. 1,5 km; jego szerokość i wysokość w świetle jest zmienna. Tunel jest wykonywany w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi będą: ściany szczelinowe o grubości od 0,8 m do 1 m, żelbetowa płyta denna (grubość 1,2 m) oraz 1,2-metrowa płyta stropowa górna – rozpierająca. W tunelu będą wyjścia ewakuacyjne – po trzy klatki schodowe w części przy ul. Kopcińskiego i w części wlotowej – w okolicy ul. Niciarnianej. Przy konstrukcji tunelu budowniczowie wykorzystują technologię ścianek berlińskich, stosowaną jako obudowę głębokich wykopów w celu przeniesienia obciążenia w postaci parcia gruntu. Wykonanie ścianek berlińskich rozpoczyna się od wprowadzenia do gruntu za pomocą wibromłotów pali (stalowych dwuteowników) w ustalonym rozstawie. Przestrzenie między palami wypełniane są elementami drewnianymi. Obudowa berlińska jest stosowana w celu zabezpieczenia skarp wykopu. Jest to technologia wykorzystywana tymczasowo.

Zobacz filmy z placu budowy

Zobacz zdjęcia z placu budowy