Postęp prac - marzec 2015

Korzystanie z serwisu jest jednoznaczne z wyrażeniem z zgody na wykorzystywanie plików cookie przez serwis.
Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia.

dodano: 2015-03-10

Postęp prac - marzec 2015

Na terenie stacji w całości zrealizowano płytę denną. Trwa budowa czterech peronów, najbardziej zaawansowany jest peron nr 4, znajdujący się po stronie południowej. Zamontowano pierwszą windę towarową prowadzącą z tego peronu do podziemnych kanałów.

Zgodnie z projektem na terenie stacji znajdzie się 20 szybów windowych, w tym na każdym z peronów: cztery (towarowe i osobowe). Cztery windy znajdą się w też części parkingowej.

Trwają przygotowania do wybudowania podtorzy – warstw betonowych między peronami, na których montowane będą tory.

Odbywają się prace instalacyjne – powstają ciągi wentylacyjne, instalacje wodno-kanalizacyjne, hydrantowe i elektryczne.

W części parkingowej wykonywane są płyty stropowe pośrednie: w całości wykonane są dwie z trzech. W ok. 60 proc. wykonana jest trzecia płyta.  Wykończane są ściany wygradzające pomieszczenia. Układane są tynki akustyczne. W tej części rozpoczęto również budowę dwóch z czterech klatek schodowych. Wykonano konstrukcję żelbetową ramp dojazdowych – od strony zachodniej – rampa prowadzi z najniższego poziomu do pośredniego, a na wschodzie –powstały dwie rampy łączące wszystkie poziomy parkingu.

W części dworca autobusowego powstała już rampa dojazdowa z poziomu 0.  Zakończono roboty murowe, wyodrębniono pomieszczenia techniczne. Również w tej części obiektu trwają intensywne prace związane z instalacjami.  

Trwa budowa zadaszenia.

W obszarze tzw. komory zachodniej zakończono budowę ścian szczelinowych (tym samym zakończono wykonywanie ścian szczelinowych w ramach całej inwestycji). Rozpoczęła się tam budowa płyty dennej. Usunięto wszystkie kolizje wodno-kanalizacyjne i elektryczne.

W tunelu rozpoczęto montaż torów.

 

Zobacz filmy z placu budowy

Zobacz zdjęcia z placu budowy