Co nas czeka w 2015 r.

Korzystanie z serwisu jest jednoznaczne z wyrażeniem z zgody na wykorzystywanie plików cookie przez serwis.
Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia.

dodano: 2015-01-11

Co nas czeka w 2015 r.

Rok 2015 na budowie nowego Dworca Łódź Fabryczna będzie, podobnie jak poprzednie lata, bardzo intensywny. Przed budowniczymi m.in. prace związane z odtwarzaniem zmodernizowanego  układu drogowego i tramwajowego, układaniem torów oraz roboty wykończeniowe.

W I kwartale 2015 r. w obszarze stacji planowane jest dokończenie konstrukcji żelbetowej: płyty dennej oraz stropów pośrednich w obszarze parkingu i dworca PKS. Trwają również dalsze prace przy budowie peronów.  Po wykonaniu warstw podtorzy - najprawdopodobniej w II kwartale 2015 r. – na stacji rozpocznie się montaż torów.

Do połowy roku powinna zakończyć się budowa zadaszenia nad świetlikami. Wykonane zostaną też nowoczesne fasady, które będą wypełnione przeziernymi panelami w kształcie prostokątów.

Rok 2015 będzie również obfitował w prace związane z instalacjami, a także robotami wykończeniowymi. I tak na poziomie 0 będą m.in. układane płyty dociskowe żelbetowe, a na nich elementy końcowe warstwy komunikacyjnej (płyty chodnikowe, itp.). Na poziomie stropu pośredniego (-8) będą toczyć się prace murowe, budowanie ścian działowych, tynkowanie, montaż okładzin, wykonanie posadzek i sufitów podwieszanych. Na najniższym poziomie dworca w 2015 r. po zakończeniu prac żelbetowych, rozpoczną się roboty m.in. związane z wykończeniem peronów i ścian obiektu. W obszarze dworca autobusowego i parkingu wykonywane będą m.in. posadzki, izolacje akustyczne stropów, okładziny baret i ścian,  a także prace tynkarskie i malarskie.

W obszarze tzw. głowicy zachodniej planowane jest zakończenie konstrukcji żelbetowej – ścian szczelinowych i baret, dokończenie budowy płyty pośredniej i płyty dennej. Planowane jest wykończenie wejścia zachodniego: wykonanie żelbetowej rampy wejściowej, ciągów komunikacyjnych, wykończenie schodów trybunowych po północnej i południowej stronie.

Wzdłuż południowej ściany obiektu w I kwartale roku rozpocznie się budowa niezbędnych do użytkowania budynku zbiorników retencyjnych.

Już teraz trwają prace projektowe nad zagospodarowaniem zieleni wokół nowego dworca.

Najważniejsze plany dotyczące dalszej budowy tunelu są związane z układaniem torów – te prace rozpoczną się już na przełomie stycznia i lutego.

W planach na 2015 r. jest również dalsza budowa tunelu pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego, a także nowy wiadukt Tramwajowa.

W I kwartale roku rozpoczną się roboty związane z kładką dla pieszych prowadzącą do Parku 3 Maja.

W 2015 r. kontynuowane będą również roboty drogowe w okolicach dworca, m.in. ul. Kilińskiego i Składowa.

Zobacz filmy z placu budowy

Zobacz zdjęcia z placu budowy