Aktualności
dodano: 2013-04-11

Hydrofrez na budowie
Na budowie nowego Dworca Fabrycznego od kilku dni pracuje nowa maszyna – hydrofrez. Podobnie jak głębiarki z chwytakami, które widać na budowie od kilku miesięcy, hydrofrez również służy do głębienia szczelin. Zaletą tej maszyny jest to, że pozwala znacznie przyspieszyć prace i zwiększyć precyzję realizowanego wykopu. Hydrofrez jest wyposażony w dwie okrągłe tarcze z ostrzami, które zagłębiają się w ziemi i nieustannie poruszają ruchem rotacyjnym. W wygłębianą w ten sposób stopniowo szczelinę wprowadzany jest bentonit. Tarcze rozdrabniają urobek, który jednocześnie z bentonitem jest automatycznie wydobywany na powierzchnię specjalną, bardzo wydajną pompą. Bentonit trafia do stacji uzdatniającej w celu oczyszczenia i ponownego użycia. ... więcejdodano: 2013-04-02

Z wizytą w laboratorium
Konstrukcja Dworca Łódź Fabryczna została zaprojektowana na okres użytkowania 100 lat. Trwałość konstrukcji budowanego obiektu zależy od wielu czynników. Jednym z najważniejszym jest jakość betonu. Na budowie Dworca wykorzystanych będzie około 750 tys. m3 betonu. Aby beton posiadał odpowiednią jakość, należy prowadzić kontrolę produkcji od samego początku cyklu produkcyjnego. Obejmuje ona badania kruszyw, cementu, domieszek, a nawet wody, a kończy się badaniami stwardniałego betonu. W tym celu na placu budowy zostało zorganizowane specjalistyczne Laboratorium. Jest to Laboratorium „CLD Stanisławów” posiadające doświadczenie w obsłudze laboratoryjnej wielu dużych projektów, takich jak np. Metro w Warszawie czy też Autostrada A2. Laboratorium wykonuje badania świeżej mieszanki betonowej pod względem spełnienia zakładanej klasy konsystencji oraz badania zawartości powietrza (w przypadku betonów mrozoodpornych). Stwardniały beton natomiast badany jest przede wszystkim pod kątem wytrzymałości na ściskanie oraz wodoszczelności – to badanie fachowo zwane jest „głębokością penetracji wody pod ciśnieniem”.... więcejdodano: 2013-03-19

Postępy prac - marzec 2013
Na budowie nowego Dworca Łódź Fabryczna na ukończeniu jest I etap prac związanych z budową ścian szczelinowych. Rozpoczęto roboty konstrukcyjne – skuwanie głowicy ścian i przygotowanie pod montaż belki oczepowej, spinającej wszystkie ściany w jedną całość. Jednocześnie odbywa się budowa baret – pojedynczych sekcji ścian szczelinowych, a także pogłębiany jest wykop. Na dzień 14 marca 2013 r. wykonano ok. 20 tys. m² ścian szczelinowych. Wykonano również ponad 1000 m² baret. W najbliższych miesiącach Generalny Wykonawca planuje kontynuację tych prac.... więcejdodano: 2013-02-14

Postępy prac - luty 2013
Dotychczas na terenie placu budowy nowego dworca Łódź Fabryczna wykonano 11570 m2 ścian szczelinowych. Na budowie pracuje ok. 100 robotników. Jednocześnie trwają przygotowania do budowy baret: teren został wyrównany, zrobiono odpowiednią platformę. Nadal trwają prace ziemne: systematycznie powiększany jest wykop.... więcejdodano: 2013-02-07

Postępy prac
Dotychczas na budowie wykonano ok. 8700 m2 ścian szczelinowych. Pracują 4 zespoły robocze. Na razie zima nie spowodowała przerwy w pracy. Prognozy pogody są na bieżąco monitorowane. Betoniarnia dostarcza beton podgrzany do takiej temperatury, aby wprowadzić go w szczelinę w temperaturze nie mniejszej niż 10 st. C. Stacje bentonitowe są ocieplane: jeden z podwykonawców zbudował drewniany "domek" wokół swojej stacji, drugi - zainstalował namioty i plandeki z odpowiedniej tkaniny. Wewnątrz tych pomieszczeń znajdują się nagrzewnice, które utrzymują odpowiednią temperaturę, tak aby przy wlewie do szczeliny bentonit miał nie mniej niż 5 st. C. W pomieszczeniach tych znajdują się również pompy do bentonitu i laboratorium do badań parametrów bentonitu. Wykonawca kontynuuje prace ziemne.... więcejdodano: 2012-12-17

Ruszyły ściany szczelinowe
W poniedziałek, 17 grudnia, na terenie placu budowy nowego Dworca Łódź Fabryczna ruszyły prace związane z budową ścian szczelinowych.... więcejdodano: 2012-09-18

Stanowisko Generalnego Wykonawcy w sprawie miejsca wywozu ziemi
Generalny Wykonawca informuje, że miejsce wywozu ziemi z placu budowy nowego dworca Łódź Fabryczna – nieczynna kopalnia przy ul. Pomorskiej – zostało wybrane w trosce o dobro wszystkich mieszkańców Łodzi. Przeprowadzone analizy pokazały, że z punktu widzenia całego miasta Łódź, nieczynna kopalnia jest najlepszym miejscem składowania ziemi, ze względu na to, że ruch samochodów ciężarowych w jej kierunku okazuje się proporcjonalnie najmniej uciążliwy dla wszystkich mieszkańców. Trasa w kierunku nieczynnej kopalni pozwala uniknąć wjazdu pojazdów o dużej masie i z ładunkiem do centrum Łodzi, a tym samym – powodowania licznych niedogodności w postaci m.in. korków. Wybór tego miejsca ma również istotne znaczenie dla ochrony środowiska, bo pozwoli przywrócić naturalne warunki sprzed eksploatacji wyrobisk kopalni.... więcejdodano: 2012-09-12

Początek prac przy wykopie
13 września w godzinach porannych rozpoczęły się prace ziemne przy wykopie pod budowę stacji Nowa Łódź Fabryczna. Wykop jest realizowany w tradycyjnej metodzie. W pierwszym etapie prace mają charakter wstępny i polegają na zdejmowaniu wierzchniej warstwy ziemi. W tym celu używane są: koparka i ciężarówki. Generalny Wykonawca zamierza w kolejnych dniach stopniowo zwiększać zakres prac oraz ilość używanego sprzętu i zaangażowanych pracowników.... więcejdodano: 2012-08-02

Bunkier dla LOK
Pracownicy Generalnego Wykonawcy - Konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor wykopali, podnieśli i załadowali na samochód ciężarowy z HDS poniemiecki bunkier jednoosobowy „Einmannbunker” z czasów II wojny światowej, który znajdował się na terenie inwestycji. Obiekt, którego waga szacowana jest na ok. 5-6 ton, został przetransportowany na teren Ligi Obrony Kraju przy ul. Konstantynowskiej 98 w Łodzi w celu udostępnienia w przyszłości zwiedzającym. Cała operacja trwała kilka godzin i sfinansował ją Generalny Wykonawca.... więcejdodano: 2012-07-25
