Aktualności
dodano: 2014-03-14

Z wnętrzna tunelu
Trwają intensywne prace przy budowie tunelu. Obiekt rozpoczyna się w okolicy ul. Niciarnianej i biegnie w kierunku zachodnim aż do podziemnej stacji w centrum miasta. Powstało już ponad 70 proc. ścian szczelinowych i stropu tunelu, niedawno rozpoczęła się konstrukcja płyty dennej. Po raz pierwszy pokazujemy zdjęcia z wnętrza tego nowo powstającego obiektu - serdecznie zapraszamy do Galerii Foto: http://www.nlf-b2.pl/zdjecia/POST--PY-PRAC---TUNEL-STACJA... więcejdodano: 2014-03-11

Poświęcenie figur św. Barbary
Na budowie nowego Dworca Łódź Fabryczna intensywnie postępują prace zarówno w części przyszłej stacji, jak i przy konstrukcji tunelu. By tradycji stało się zadość, we wtorek w części tunelowej odbyła się uroczystość poświęcenia figur św. Barbary – patronki osób wykonujących zawody niebezpieczne, m.in. górników i pracowników podziemnych. W uroczystości wzięli udział robotnicy budujący tunel, inżynierowie, kierownictwo ze strony Generalnego Wykonawcy. Figurki, które poświęcił ksiądz Paweł Malinowski z parafii św. Kazimierza przy ul. Niciarnianej 7 w Łodzi, zawisły w kapliczkach na ścianie tunelu, a także w pobliżu wykopu podstropowego na terenie stacji. ... więcejdodano: 2014-03-04

Nowości na stronie internetowej - już w Galerii
Zapraszamy do naszej Galerii Wideo, gdzie można obejrzeć najnowszy film dokumentujący prace na budowie nowego Dworca Łódź Fabryczna w 2013 r.:... więcejdodano: 2014-02-06

Up&Down
Rozpoczęły się prace przy konstrukcji budynku dworca kolejowego na poziomie -8. Na stropie stanęły pierwsze trzy z 250 słupów żelbetowych, których zadaniem będzie w przyszłości podtrzymywanie płyty żelbetowej poziomu 0. Słupy będą miały zróżnicowane przekroje (okrągłe, kwardratowe) i wysokość dostosowaną do profilu płyty poziomu 0. Wykonywane są metodą tradycyjną: przygotowywane jest zbrojenie słupów, powstaje deskowanie, na koniec odbywa się betonowanie. Słupy będą stawiane na stropie stopniowo. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Generalnego Wykonawcy roboty są prowadzone w systemie up&down: jednocześnie z powstawaniem słupów, trwają roboty podstropowe. ... więcejdodano: 2014-02-04

Postępy prac ziemnych
Na budowie łódzkiego węzła multimodalnego trwa wydobywanie urobku spod stropu. Prace te odbywają się zarówno w centralnym miejscu inwestycji, czyli w obszarze budowy budynku dworca kolejowego, jak i w okolicy ul. Niciarnianej, gdzie powstaje tunel. Zapraszamy do Galerii Foto, gdzie można zobaczyć najnowsze zdjęcia pokazujące te działania. Po raz pierwszy publikujemy fotografie spod stropu tunelu, w miejscu gdzie ziemia została świeżo wykopana.... więcejdodano: 2013-12-10

Postęp prac przy tunelu
Zapraszamy do Galerii Foto, gdzie można zobaczyć najnowsze zdjęcia z postępu prac przy budowie tunelu. Dotychczas wykonano ok. 20 tys. m2 ścian szczelinowych; rozpoczęły się również prace przy konstrukcji płyty stropowej - odbywa się zbrojenie pierwszych działek roboczych. Przy budowie tunelu pracuje 11 ciężkich maszyn i 6 zespołów roboczych. Zgodnie z projektem obiekt będzie miał ok. 1,5 km; jego szerokość i wysokość w świetle jest zmienna. Tunel jest wykonywany w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi będą: ściany szczelinowe o grubości od 0,8 m do 1 m, żelbetowa płyta denna (grubość 1,2 m) oraz 1,2-metrowa płyta stropowa górna – rozpierająca.... więcejdodano: 2013-11-12

Z lotu ptaka
Inżynierowie pracujący przy budowie nowego Dworca Łódź Fabryczna są nie tylko znakomitymi specjalistami w swoich dziedzinach; wielu z nich może pochwalić się niezwykłymi pasjami. Jednym z nich jest nasz kolega Mariusz Nowacki, którego hobby to lotnictwo. Mariusz zrobił ciekawy filmik z placu budowy, wprawdzie na razie nie z samolotu, ale też z góry. Zapraszamy serdecznie do obejrzenia filmiku w Galerii Wideo/filmy z budowy! ... więcejdodano: 2013-10-29

Rozpoczęto budowę tunelu
W związku z uzyskaniem pozwolenia na budowę Generalny Wykonawca przystąpił do prac przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym w przyszłości pociągi wjadą na podziemną stację Łódź Fabryczna od strony wschodniej. Zgodnie z projektem obiekt będzie miał ok. 1,5 km; jego szerokość i wysokość w świetle jest zmienna. Tunel jest wykonywany w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi będą: ściany szczelinowe o grubości od 0,8 m do 1 m, żelbetowa płyta denna (grubość 1,2 m) oraz 1,2-metrowa płyta stropowa górna – rozpierająca. W tunelu będą wyjścia ewakuacyjne – po trzy klatki schodowe w części przy ul. Kopcińskiego i w części wlotowej – w okolicy ul. Niciarnianej. Przy konstrukcji tunelu budowniczowie wykorzystują technologię ścianek berlińskich, stosowaną jako obudowę głębokich wykopów w celu przeniesienia obciążenia w postaci parcia gruntu. Wykonanie ścianek berlińskich rozpoczyna się od wprowadzenia do gruntu za pomocą wibromłotów pali (stalowych dwuteowników) w ustalonym rozstawie. Przestrzenie między palami wypełniane są elementami drewnianymi. Obudowa berlińska jest stosowana w celu zabezpieczenia skarp wykopu. Jest to technologia wykorzystywana tymczasowo.... więcejdodano: 2013-09-25

Finansowanie zapewnione
Przedstawiciele władz miasta Łodzi i PKP PLK zapewnili w środę podczas spotkania z dziennikarzami, że budowa nowego Dworca Łódź Fabryczna ma zapewnione finansowanie i nie ma żadnego zagrożenia dla dalszej realizacji tej inwestycji. Generalnego Wykonawcę reprezentował zastępca dyrektora projektu Roberto Schiaffini. Prezydent Hanna Zdanowska oraz dyrektor ds. projektu PKP PLK Marek Faber poinformowali, że prowadzone są rozmowy między Generalnym Wykonawcą a PKP PLK w związku z anomalią geologiczną znajdującą się na styku dwóch inwestycji: Lot B1 i Lot B2. Z uwagi na planowane dofinansowanie ze środków UE, obie strony starają się, aby prace zakończyć i projekt mógł być rozliczony do końca 2015 r.... więcejdodano: 2013-09-17
